Szkoła podstawowa

Co musisz wiedzieć?

  1. Szkoła Podstawowa Centrum Edukacji Montessori jest Ośmioletnią Szkołą Podstawową, nadzorowaną przez Kuratorium Oświaty.
  2. Placówka mieści się przy ul. Dworcowej 81 B 
  3. Placówka czynna jest od poniedziałku do piątku od godziny 7.30. – 17.00. Zajęcia obowiązkowe trwają od godz. 8.30 do 15.30. Od godziny 7:30 – 8:00 dzieci są pod opieką nauczyciela, integrują się, czekając na swoje obowiązkowe zajęcia. Świetlica/zajęcia dodatkowe odbywają się od godz. 15:30 do 17:00. 
  4. Jesteśmy Szkołą Podstawową działającą według założeń pedagogiki Marii Montessori.
  5. Zajęcia prowadzone są w grupach łączonych. Klasy 0-2 to jedna grupa, 3-4 to druga grupa, 5-7 to trzecia grupa oraz 8 klasa działa osobno przygotowując się do egzaminu. Praca w grupach mieszanych wiekowo łagodzi i pomaga eliminować zachowania rywalizacyjne w sytuacji, kiedy uczniowie prezentują różny poziom zdolności, umiejętności i dojrzałości.
  6. Pracujemy indywidualnie – „praca własna” . Dzięki temu, że w placówce praca indywidualna odbywa się codziennie, każdy uczeń rozwija się w swoim tempie i kierunku niezależnie od wieku. 
  7. Szkoła Podstawowa CEM zapewnia uczniom “przygotowane otoczenie” umożliwiające: edukację matematyczną wraz z geometrią i fizyką, językową (język polski, oraz języki obce), historyczną, geograficzną, zoologiczną i botaniczną wraz z chemią oraz edukację poprzez sztukę i muzykę. Montessori jest to jeden z najbogatszych w pomoce systemów nauczania szkolnego na świecie. Materiały Montessori są atrakcyjne, różnorodne i uporządkowane względem trudności. Uczniowie mogą samodzielnie nimi manipulować, odkrywać świat poprzez doświadczanie. 
  8. Pracujemy projektowo, łącząc wiedzę z różnych przedmiotów, tak aby nasi uczniowie potrafili łączyć fakty oraz posiadali wiedzę ogólną oraz ugruntowaną.
  9. Jesteśmy certyfikowaną szkołą uczącą Myślenia Krytycznego. U nas, uczniowie uczą się kompetencji kluczowych tj. komunikacja, kreatywność, kooperacja oraz krytyczne myślenie. 
  10. Nasz system oceniania nie wywiera presji. Nauczyciele prowadzą indywidualną obserwację każdego ucznia i na bieżąco wiedzą jaki poziom umiejętności dziecko posiada. W klasach 1-3 stosujemy oceny opisowe a w klasach starszych ocenianie kształtujące. 
  11. Oddziaływanie wychowawcze nastawione jest na umiejętność planowania i organizowania nauki oraz wypoczynku, uczestnictwa w pracy zespołowej, korzystanie z różnych źródeł informacji, dostrzegania i formułowania problemów, dyskutowania i prezentowania własnych poglądów, samokontroli i samooceny efektów pracy.
  12. Nasza szkoła jest wolna od zadań domowych, cała obowiązkowa praca dziecka odbywa się w szkole.
  13. Nasze programy uwzględniają „Podstawę programową kształcenia ogólnego dla ośmioletniej szkoły podstawowej”.
  14. Grupami szkolnymi opiekują się stali wychowawcy, którzy przebywają z uczniami przez cały dzień, również podczas pracy nauczycieli przedmiotowych. Wychowawca ma możliwość obserwacji, zdobywania wiedzy o uczniu, a także wspomagania w sytuacjach trudnych przez cały dzień. Dodatkowym opiekunem jest lektor języka angielskiego.
  15. Nauczyciele przechodzą specjalne szkolenia dla nauczycieli Montessori oraz uczestniczą w corocznych konferencjach organizowanych przez Polski Instytut Montessori oraz Polskie Stowarzyszenie Montessori.
  16.  Placówka wprowadziła warsztaty dla nauczycieli  z “komunikacji bez przemocy” a także z „uważności” do kalendarza rocznego na stałe. Ćwiczymy i praktykujemy pod okiem specjalistów w tej dziedzinie.
  17. Język angielski jest uczony w sposób naturalny, poprzez aktywny udział nauczyciela lektora w życiu uczniów oraz poprzez indywidualne zajęcia na pracy własnej, zajęcia w grupie.
  18. Na stałe współpracujemy z logopedą, który wspiera rozwój mowy u dzieci. Organizujemy również opiekę psychologiczno-pedagogiczną oraz zajęcia specjalistyczne dla dzieci z deficytami rozwojowymi.
  19. Posiadamy specjalistyczną salę do Integracji Sensorycznej.
  20. Przykładamy dużą wagę do współpracy z rodzicami w procesie edukacji i wychowania, a w szczególności do propagowania szeroko pojętej tolerancji religijnej, kulturowej, narodowej oraz  etnicznej, a także okazywania wyrozumiałości dla odmienności.
  21. Oferujemy przede wszystkim domową, ciepłą atmosferę, współpracę z rodzicami, tak aby wspólnie tworzyć miejsce przyjazne dla każdego ucznia.

Kadra

Dyrektorzy

Dyrektor zarządzający - Pani Marianna
Dyrektor zarządzający - Pani Magda
Dyrektor ds. pedagogicznych - Pani Iza
Dyrektor ds. administracyjnych - Pani Paulina

Nauczyciele

Pan Patryk - nauczyciel wczesnoszkolny klas 0-2
Pani Paulina - nauczyciel wychowawca klas 0-2, terapeuta
Pani Vanessa - nauczyciel wychowawca klas 0-2, nauczyciel ceramiki
Pani Anita - nauczyciel wychowawca klas 3-4, zastępca dyrektora, terapeuta SI
Miss Magda - nauczyciel klas 0-2, lektor języka angielskiego
Pani Kamila - wychowawca klasy 8, nauczyciel języka polskiego i historii
Miss Eva - wychowawca klas 5-7, lektor języka angielskiego
Pani Ania - nauczyciel matematyki
Pani Natalia - nauczyciel przyrody, biologii oraz geografii

Specjaliści

Pani Iza - opieka psychologiczno-pedagogiczna
Pani Paulina - psycholog, terapeuta, koordynator zespołu terapeutycznego
Pani Angela - terapeuta, oligofrenopedagog

Praca własna klasy 1-3

Praca własna klasy 4-8

Facebook