Co musisz wiedzieć?
- Szkoła Podstawowa Centrum Edukacji Montessori jest Ośmioletnią Szkołą Podstawową, nadzorowaną przez Kuratorium Oświaty.
- Od września 2022 roku placówka będzie się mieścić przy ul. Dworcowej 81 B
- Placówka czynna jest od poniedziałku do piątku od godziny 7.30. – 17.00. Zajęcia obowiązkowe trwają od godz. 8.30 do 15.30. Od godziny 7:30 – 8:00 dzieci są pod opieką nauczyciela, integrują się, czekając na swoje obowiązkowe zajęcia. Świetlica/zajęcia dodatkowe odbywają się od godz. 15:30 do 17:00.
- Jesteśmy Szkołą Podstawową działającą według założeń pedagogiki Marii Montessori.
- Zajęcia prowadzone są w grupach łączonych. Klasy 1-3 to jedna grupa, 4-6 to druga grupa, 7-8 to trzecia grupa. Praca w grupach mieszanych wiekowo łagodzi i pomaga eliminować zachowania rywalizacyjne w sytuacji, kiedy uczniowie prezentują różny poziom zdolności, umiejętności i dojrzałości.
- Pracujemy indywidualnie – „praca własna” . Dzięki temu, że w placówce praca indywidualna odbywa się codziennie, każdy uczeń rozwija się w swoim tempie i kierunku niezależnie od wieku.
- Szkoła Podstawowa CEM zapewnia uczniom ”przygotowane otoczenie” umożliwiające: edukację matematyczną wraz z geometrią i fizyką, językową (język polski, oraz języki obce), historyczną, geograficzną, zoologiczną i botaniczną wraz z chemią oraz edukację poprzez sztukę i muzykę. Montessori jest to jeden z najbogatszych w pomoce systemów nauczania szkolnego na świecie. Materiały Montessori są atrakcyjne, różnorodne i uporządkowane względem trudności. Uczniowie mogą samodzielnie nimi manipulować, odkrywać świat poprzez doświadczanie.
- Pracujemy projektowo, łącząc wiedzę z różnych przedmiotów, tak aby nasi uczniowie potrafili łączyć fakty oraz posiadali wiedzę ogólną oraz ugruntowaną.
- Jesteśmy certyfikowaną szkołą uczącą Myślenia Krytycznego. U nas, uczniowie uczą się kompetencji kluczowych tj. komunikacja, kreatywność, kooperacja oraz krytyczne myślenie.
- Nasz system oceniania nie wywiera presji. Nauczyciele prowadzą indywidualną obserwację każdego ucznia i na bieżąco wiedzą jaki poziom umiejętności dziecko posiada. W klasach 1-3 stosujemy oceny opisowe a w klasach starszych ocenianie kształtujące.
- Oddziaływanie wychowawcze nastawione jest na umiejętność planowania i organizowania nauki oraz wypoczynku, uczestnictwa w pracy zespołowej, korzystanie z różnych źródeł informacji, dostrzegania i formułowania problemów, dyskutowania i prezentowania własnych poglądów, samokontroli i samooceny efektów pracy.
- Nasza szkoła jest wolna od zadań domowych, cała obowiązkowa praca dziecka odbywa się w szkole.
- Nasze programy uwzględniają „Podstawę programową kształcenia ogólnego dla ośmioletniej szkoły podstawowej”.
- Grupami szkolnymi opiekują się stali wychowawcy, którzy przebywają z uczniami przez cały dzień, również podczas pracy nauczycieli przedmiotowych. Wychowawca ma możliwość obserwacji, zdobywania wiedzy o uczniu, a także wspomagania w sytuacjach trudnych przez cały dzień. Dodatkowym opiekunem jest lektor języka angielskiego.
- Nauczyciele przechodzą specjalne szkolenia dla nauczycieli Montessori oraz uczestniczą w corocznych konferencjach organizowanych przez Polski Instytut Montessori oraz Polskie Stowarzyszenie Montessori.
- Placówka wprowadziła warsztaty dla nauczycieli z “komunikacji bez przemocy” a także z „uważności” do kalendarza rocznego na stałe. Ćwiczymy i praktykujemy pod okiem specjalistów w tej dziedzinie.
- Język angielski jest uczony w sposób naturalny, poprzez aktywny udział nauczyciela lektora w życiu uczniów oraz poprzez indywidualne zajęcia na pracy własnej, zajęcia w grupie.
- Na stałe współpracujemy z logopedą, który wspiera rozwój mowy u dzieci. Organizujemy również opiekę psychologiczno-pedagogiczną oraz zajęcia specjalistyczne dla dzieci z deficytami rozwojowymi.
- Od września 2022 roku uruchamiamy specjalistyczną salę do Integracji Sensorycznej.
- Przykładamy dużą wagę do współpracy z rodzicami w procesie edukacji i wychowania, a w szczególności do propagowania szeroko pojętej tolerancji religijnej, kulturowej, narodowej oraz etnicznej, a także okazywania wyrozumiałości dla odmienności.
- Oferujemy przede wszystkim domową, ciepłą atmosferę, współpracę z rodzicami, tak aby wspólnie tworzyć miejsce przyjazne dla każdego ucznia.