Warsztaty Montessori

Warsztaty Montessori dla nauczycieli
klasy 0-3 oraz 4-8!

JĘZYK POLSKI, MATEMATYKA, JĘZYK ANGIELSKI

17-18 maja 2025 r.

OPIS:

Zapraszamy na dwudniowe warsztaty, podczas których poznasz sprawdzone metody nauczania oparte na zasadach Montessori. Nauczysz się organizować lekcje, tworzyć pomoce dydaktyczne a także dowiesz się, jak przygotować uczniów do egzaminu ósmoklasisty w sposób angażujący i skuteczny.

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW:

  • Poznasz unikalne, nowoczesne, angażujące metody pracy z uczniami klas 1-3 oraz 4-8.
  • Otrzymasz gotowe pomysły na lekcje, projekty i ćwiczenia a także inspiracje do dalszego działania.
  • Zdobędziesz praktyczne umiejętności a także narzędzia do przygotowania uczniów do egzaminu ósmoklasisty.
  • Będziesz miał okazję do wymiany doświadczeń z innymi nauczycielami i pracy w twórczej atmosferze.

GRUPA DOCELOWA:
Nauczyciele wczesnoszkolni, nauczyciele przedmiotowi, metodycy, edukatorzy domowi.

PROWADZĄCY:
Osoby prowadzące warsztaty

CENA:
1 warsztat: 700 zł
Pakiet minimum 3 warsztatów na placówkę: warsztat w cenie 600 zł

CZAS TRWANIA:
sobota i niedziela 8:30 – 15:30 (6 godzin szkolenia + przerwy)

REJESTRACJA:
Zapisz się poprzez formularz.
Minimalna liczba uczestników: 7
Gwarancją miejsca jest wpłata zaliczki w wysokości 200 zł od osoby na konto: 93 1140 2004 0000 3202 7331 8110

Numery kontaktowe:
Sekretariat:  511 005 404
Dyrektor szkoły: Izabela Łuczak, tel. 690 695 856 

DOJAZD DO PLACÓWKI:
Zadzwoń/napisz do nas jeśli chciałbyś zorganizować jeden lub kilka warsztatów u siebie w placówce. Dojedziemy do Twojej szkoły!

WARSZTATY ORAZ PROGRAM:

WARSZTAT 1: EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA – JĘZYK ANGIELSKI 

Wprowadzenie, teoria – prowadzący – Marianna Reiska oraz Izabela Łuczak
– Zrozumienie pedagogiki Montessori w kontekście szkoły podstawowej;
– Rola nauczyciela Montessori.
Narzędzia praktyczne -prowadząca – Magda Zielińska
1. CLIL – użycie języka angielskiego w kształceniu zintegrowanym:
– Zrozumienie podstawowych zasad metody CLIL (Content and Language Integrated Learning) i jej praktyczne zastosowanie;
– Integracja treści przedmiotowych z nauką języka angielskiego;
– Planowanie tematów w ciągu roku z wykorzystaniem metody CLIL;
– Przykłady lekcji CLIL w klasach 0-3. 
2. Wzbogacanie słownictwa:
– Wykorzystanie aktywizujących metod nauczania: formy gier, zabaw oraz doświadczeń sensorycznych wspomagających przyswajanie słownictwa i struktur gramatycznych w sposób angażujący.
3. Nauka czytania:
– Fonetyczne nauczanie języka.
4. Nauka pisania i słuchania:
– Zabawy kreatywne rozwijające umiejętności pisania i słuchania.
5. Wielkie lekcje kulturowe: 
— Ciekawe pomysły na prowadzenie zajęć kulturowych, które nie tylko rozwijają znajomość języka, ale również poszerzają wiedzę uczniów na temat krajów anglojęzycznych.
6. Praca z książkami anglojęzycznymi – angażujące opowieści i materiały. 

WARSZTAT 2: JĘZYK POLSKI KLASY 4-8

Wprowadzenie, teoria – prowadzący – Marianna Reiska oraz Izabela Łuczak
– Zrozumienie pedagogiki Montessori w kontekście szkoły podstawowej;
– Rola nauczyciela Montessori.
Narzędzia praktyczne – prowadząca – Kamila Kukuła
1. Budowanie odpowiedzialności uczniów w klasach starszych:
– Jak wspierać uczniów zgodnie z zasadą ” Pomóż mi zrobić to samodzielnie”;
– Praktyczne sposoby wdrażania tej filozofii w codziennej pracy z uczniami.
2. Organizacja pracy i zarządzanie klasą:
– Jak wygląda dzień w szkole Montessori? Plan dnia krok po kroku;
– Zarządzanie procesem nauki: jak radzić sobie z “follow -upami”;
– Ocenianie: bieżące sprawdzanie wiedzy oraz przygotowanie ocen końcowych.
3. Planowanie roku szkolnego:  
– Tworzenie rozkładu materiału w oparciu o lektury;
– Efektywne korzystanie z podstawy programowej;
– Przechowywanie pomocy dydaktycznych: sprawdzone sposoby i organizacja przestrzeni. 
4. Tworzenie pomocy dydaktycznych Montessori w klasach 4-8:
– Jak dostosować karty trójstopniowe do pracy z uczniami starszych klas;
– Podręcznik i ćwiczenia: jak świadomie z nich korzystać lub kiedy z nich zrezygnować; 
– Warsztaty praktyczne: tworzenie nieszablonowych pomocy krok po kroku.
5. Przygotowanie egzaminu ósmoklasisty:
– Sprawdzone metody pracy z uczniami w kontekście egzaminu;
– Rutyny myślenia krytycznego jako narzędzie powtórek materiału; 
– Analiza zadań egzaminacyjnych: strategie skutecznego rozwiązywania. 
6. Wykorzystywanie gier w nauczaniu:
– Pomysły na gry edukacyjne, które angażują i uczą; 
– Praktyczne wskazówki dotyczące włączania gier w lekcje języka polskiego;
7. Nauczanie w naturalnych sytuacjach:
– Inspirujące “lekcje specjalne” – jak wyjść poza schematy; .
– Nauka poza szkolnymi murami: praktyczne pomysły na nauczanie w naturalnym środowisku;  
– Metody na “odkrzesłowienie: – wprowadzenie ruchu i spontaniczności do zajęć. 

WARSZTAT 3: JĘZYK ANGIELSKI KLASY 4-8 

Wprowadzenie, teoria – prowadzący – Marianna Reiska oraz Izabela Łuczak
– Zrozumienie pedagogiki Montessori w kontekście szkoły podstawowej;
– Rola nauczyciela Montessori.
Narzędzia praktyczne – prowadząca – Ewa Pacyna
1. Organizacja klasy i planowanie lekcji:
– Metoda imersji – jak stworzyć środowisko pełnej komunikacji w języku angielskim;
– Planowanie lekcji z jasnymi celami językowym;
– Tworzenie trójstopniowych “follow-up’ów” dla uczniów o zróżnicowanym poziomie;
– Skuteczne korzystanie z podręczników i przygotowanie własnych materiałów dydaktycznych;
– Praktyczne metody oceniania semestralnego.
2. Nauka gramatyki w klasach 4-8:
– Gry gramatyczne i interaktywne ćwiczenia dla uczniów;
– Rutyny krytycznego myślenia w nauczaniu gramatyki;
– Tworzenie projektów językowych opartych na konkretnych konstrukcjach gramatycznych.
3. Rozwój słownictwa:
– Divide and conquer – jak skutecznie organizować naukę słownictwa w małych partiach;
– Pomysłowe gry wspierające zapamiętywanie nowych słów.
4. Nauka czytania, słuchania i pisania:
– Innowacyjne metody pracy z tekstami i nagraniami na lekcjach;
– Materiały do samodzielnej pracy uczniów nad czytaniem i słuchaniem;
– Kreatywne metody nauczania pisania.
5. Przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty:
– Jak efektywnie korzystać z repetytorium?;
– Skuteczne strategie przygotowania uczniów do egzaminu pod względem gramatyki, słownictwa, pisania, czytania i słuchania;
– Codzienna rutyna pracy nad zadaniami egzaminacyjnymi;
– Funkcje językowe i jak je skutecznie omawiać;
6. Wielkie lekcje kulturowe:
– Pomysły na angażujące zajęcia kulturowe, które uczą i inspirują;
7. Kreatywne sposoby sprawdzania wiedzy uczniów.

WARSZTAT 4: MATEMATYKA KLASY 4-8 

Wprowadzenie, teoria – prowadzący – Marianna Reiska oraz Izabela Łuczak
– Zrozumienie pedagogiki Montessori w kontekście szkoły podstawowej;
– Rola nauczyciela Montessori.
Narzędzia praktyczne – prowadząca – Anna Reiska
1. Kim jestem?
– Nauczyciel Montessori jako powołanie.
– Rola nauczyciela matematyki w szkole Montessori.
– Co robię, by nie zwariować?  
– Jak radzę sobie ze stresem i natłokiem zadań.
– Grunt to dobry plan i zadbanie o siebie. 
2. Dla kogo tu jestem?
– Kim są moi uczniowie? 
– Nastolatek w dzisiejszym świecie.
– Jak funkcjonuje mózg nastolatka w kontekście przyswajania wiedzy matematycznej.
– Co mówi neurodydaktyka o nauczaniu matmy i jak to wykorzystać w praktyce.
3. Edukacja to relacja.
– Jak tworzę sprzyjające warunki do nauki matematyki.
– Inspiracja zamiast motywacji, jak to zrobić na lekcji matematyki i czy to w ogóle działa.
4. Co oferuję uczniom?
– Umiejętności kluczowe na lekcji matematyki, jak i kiedy je wprowadzam.
– W jaki sposób adaptuję podstawę programową.
– Jak konstruuję plan roczny, na czym go opieram.
– Czym się inspiruję i z czego korzystam, w jaki sposób przygotowuję pomoce dla uczniów.
– Jak wykorzystuję swoją kreatywność, pobudzając zaciekawienie uczniów. 
– Będziemy wspólnie tworzyć matematyczne pomocne “montessoriańskie” dla klas starszych.
5. 8 klasa – pomysł na egzamin.  
6. Struktura ugruntowanych powtórek – jak realizuje je w ciekawy sposób i co one dają moim uczniom.

Facebook